Tuesday, April 26, 2011

1st time using Nikon D3100

Ni antara gambar terbaik yg pernah aku rakamkan sepanjang 1 hari penuh menggodek Nikon D3100 baru ku. Huh.. susah gak bdk baru blajar mcm aku ni kan.. terkial2 sendiri. Kene cari mentor jugak la mcm ni.. Eksplore punye eksplore, rupenye ade 'GUIDE' yg sudah disediakan oleh Nikon. Utk beginner mcm aku ni, cume perlu pergi kat 'GUIDE', then next, n next, n next.. nanti dia akan inform button ape yg patut di gunakan utk ambil gambar yg kita nak tu.. Huh! sgt user friendly.. good job nikon! Untuk kedua2 gambar ni aku guna 'Close Up'.. fokus kat objek sampai sharp, then snap! Huh.. puas hati.. byk gambar lain yg aku tembak hari ni, tp dua ni yg terbaik.. moga ada lagi peningkatan hari2 mendatang.. chaiyok!!

No comments:

Post a Comment

Anda rasa nak komen? Komen lah ape2 jer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...